Darbo stebėjimo vizitas Graikijoje

Naujos žinios ir įgūdžiai bei praplėstos profesinės ir bendrosios kompetencijos – darbo stebėjimo vizitas Graikijoje š. m. balandžio 8–13 dienomis.

Mobilumo vizitas – darbo stebėjimas vyko Graikijos Patras miesto mokyklose (45o Dimotiko Scholio Patras ir 25th primary school of Patras), kuriame dalyvavo Šiaulių rajono savivaldybės švietimo įstaigų mokytojų komanda iš Kuršėnų Pavenčių mokyklos-daugiafunkcio centro, Kuršėnų Stasio Anglickio, Kuršėnų Daugėlių progimnazijų, Kairių jungtinės mokyklos Šilėnų skyriaus ir Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus. Vizito tikslas – stebėti ir įsisavinti įtraukiojo ugdymo praktiką, įgyti su darbu susijusių įgūdžių bei kompetencijų. Šis vizitas – tai viena iš „Erasmus+“ mobilumo projekto NR. 2023-1-LT01-KA121-SCH-000137313 veiklų (toliau – Projektas). Dalyviai, stebėdami pamokas, pratybas ir popamokinę veiklą, aktyviai dalyvavo diskusijose apie įtraukųjį ugdymą Graikijoje. Analizavo įvairius mokymo metodus ir jų pritaikymą įvairių poreikių vaikams, taip pat aptarė alternatyvaus mokymo patrauklumą ir novatoriškumą, vertinimo metodus ir kriterijus. Be to, atkreiptas dėmesys į kūrybines tendencijas bei inovacijas mokyme. Dalyviai stebėjo, diskutavo, kaip kūrybiški metodai ir inovatyvios mokymo strategijos gali būti naudojamos siekiant įtraukti visus mokinius ir skatinti jų aktyvų dalyvavimą pamokose. Šios diskusijos ir stebėjimai padėjo dalyviams giliau suprasti įvairias mokymo ir vertinimo sistemas bei paskatino ieškoti naujovių ir geriausių praktikų savo darbe.Dalyvaudami įvairių formatų veiklose ir bendraudami su kolegomis iš Graikijos, Projekto
dalyviai praplėtė anglų kalbos žodyną, susijusį su įtraukiuoju ugdymu, sustiprino savo bendradarbiavimo tarptautinėje aplinkoje įgūdžius, įgijo istorinių žinių per socialinę bei kultūrinę veiklą, užmezgė draugystės santykius ateičiai. Šiltai bendrauta su Projekto mentoriais mokyklų vadovėmis ir mokytojais: Tsiligkirian Ermioni iš 45o Dimotiko Scholio mokyklos ir Vasiliki Gkoloni iš 25th primary school of Patras. Mentoriai stebėjo dalyvių mokymosi pažangą, teikė profesinę paramą, ugdė supratimą apie šalies kultūrą ir mentalitetą. Kartu su mokiniais Projekto dalyviai lankėsi pirmojoje šiuolaikinės Graikijos sostinėje Nafplijos mieste, Epidauros – didžiausiame iki šių dienų išlikusiame graikų amfiteatre ir Olimpijoje, mieste labiausiai žinomame dėl jame rengtų pirmų Olimpinių žaidynių ir Olimpinės ugnies įžiebimo ceremonijos. Naujos patirtys praplėtė profesines bei bendrąsias kompetencijas, leido įsivertinti, kur savo darbe galima dar tobulėti ir keistis. Laukia nauji susitikimai virtualioje erdvėje, atsakomieji vizitai dabar jau Šiaulių rajono savivaldybės mokyklose.